Pomidorowa z ryżem, który spada z nieba


„Za nic w świecie nie chciałabym nawet przez ułamek sekundy zrobić czegoś, 
co Mu się mniej podoba”. 
(Święta Matka Teresa z Kalkuty)

Bo to jest tak - masz plan. Na za godzinę, na jutro, na za miesiąc, na wakacje, na... całe życie. Plan na gotowanie, pisanie, pranie, zwiedzanie... Znam osoby, które od A do Z wiedzą, co będą robić w danym czasie i każde odstępstwo od ich planu wprowadza chaos, wytrąca z równowagi i traktowane jest jako zło albo przynajmniej duży nietakt życia w stosunku do ich osoby. 
Dzieci bawiły się pociągami, ja malowałam paznokcie. Lakier nie zdążył jeszcze wyschnąć, gdy przybiegł młodszy syn, łapiąc za rękę i ciągnąc w stronę łazienki. Wiadomo. W tym przypadku lakier lakierem, a potrzeby rządzą się własnymi prawami. Nie patrzyłam więc na swoje dopiero co pomalowane paznokcie, tylko pomagałam dziecku. Tego nie było oczywiście w moim planie. Kolejnego dnia rano okazało się, że jednego z paznokci w ogóle nie pomalowałam. Jak to możliwe? Nie wiem. Szybka poprawka i byłam gotowa, by jechać do pracy.
Planowałam dziś napisać Wam zupełnie o czymś innym. Miała być pomidorowa z makaronem, a wyszła z ryżem. Brakowało kapusty, a wyszłyby gołąbki...
To najprostsze przykłady, z którymi przychodzi się mierzyć w codzienności. Dziś już wiem, że kiedy pytam Boga o zdanie, proszę o światło w różnych życiowych kwestiach, On prędzej czy później przychodzi z odpowiedzią. I nawet to Jego "później" ma przecież swój sens. Pozostaje kwestia umiejętności słuchania i dostrzegania tego, co On chce powiedzieć i przez kogo lub przez co ta odpowiedź do mnie spłynie. Jeśli więc masz już plan na jutro, to proszę, zapytaj jeszcze Jezusa: "Co o tym myślisz Panie?". Skonsultuj z Nim swoje założenia, a wówczas może okazać się, że "jutro" będzie zupełnym zaskoczeniem.
Dać się prowadzić Bogu, to pokora, podczas gdy świat tłoczy samowystarczalność i samospełnienie. "O nic się już zbytnio nie troskajcie, ale w każdej sprawie wasze prośby przedstawiajcie Bogu w modlitwie i błaganiu z dziękczynieniem! A pokój Boży, który przewyższa wszelki umysł, będzie strzegł waszych serc i myśli w Chrystusie Jezusie". (Flp 4, 6-7)
Prowadź Panie Jezu, bo moje plany w niczym nawet nie są porównywalne do Twoich.


Popularne posty